KAL för Fleurir-koftan Månadens mönster maj 2022

• Detta ämne har 8 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år sedan av Petra.
Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      NKS-admin
      Keymaster

Här KAL:ar vi månadens mönster för maj 2022 – Fleurir-koftan av designern Essy Winnerholt.
        Här samlas vi som vill sticka Fleurir tillsammans, vi hoppas du vill vara med!

Hur fungerar det?
        Ställ frågor i gruppen om du har svårt att förstå mönstret, vi hoppas alla i gruppen vill hjälpa till att svara på frågor!
        Inspirera andra med dina foton, diskutera stickfasthet, garnval eller färger?
        Allt är välkommet så länge dina inlägg handlar om koftan Fleurir eller därtill tillhörande ämne.

Under rubriken “så fungerar forumet” hittar du lite hjälpande instruktioner – klicka här

Vill du prova dig fram finns ett forum som heter Forumteknik – gå in på testforum. Där går det testa att lägga in inlägg för att lära sig hur forumet fungerar 🙂

Maria Lindén
        Deltagare

Hej på er!
          Jag funderar på vilket garn jag ska välja. Är inte sugen på något blowgarn utan skulle vilja ha något annat. Någon som har en idé?

Petra
            Keymaster

Hej Maria! Jag kommer sticka i fru Valborgs Merlin Worsted måste dock sticka provlapp 😅 Det får eventuellt följa med en tråd silk mohair 😁

Maria Lindén
              Deltagare

Det låter ju helt underbart Petra. Jag beställde faktiskt garn nu ikväll efter många och långa funderingar. Det blir plötulopi. Få se om det kan fungera.

Petra
                Keymaster

Ååå underbart Malin!
                  Den kommer bli som ett moln 😍 Vilken färg kommer du sticka i? Min blir lite smutsigt rosa (minns inte färgens namn just nu 😅)

Maria Lindén
                  Deltagare

Smutsig rosa låter väldigt fint. Jag valde gul plötulopi. Beställde på adlibris för att jag skulle beställa fler saker därifrån. De hade inte så många färger inne tyvärr. Min första tanke var nämligen någon blå eller grön. Men gul blir nog bra.

NKS-admin
                    Keymaster

Den kommer bli jättefin i gult! 😊
                      Ser fram emot bild när du får hem ditt garn 🙂 Jag lägger upp till min imorgon 👏

Petra
                    Keymaster

Igång med min Fleurir 🙌🏻
                      Älskar färgen på mitt garn 🧶 (som inte återges exakt på bilden 😅) 

Petra
                      Keymaster

Älskar strukturen på min Fleurir-kofta 😍🙌🏻

Visar 3 svarstrådar
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Om du inte har ett konto kan du registrera ett under Forum -> Mitt konto i menyn.