Här KAL:ar vi månadens sockmönster för Augusti 2022 – sockan Chokladkyss av designern Anna Friberg @Yarnesty på Instagram
Här samlas vi som vill sticka sockan tillsammans, vi hoppas du vill vara med!
Hur fungerar det?
Ställ frågor i gruppen om du har svårt att förstå mönstret, vi hoppas alla i gruppen vill hjälpa till att svara på frågor!
Inspirera andra med dina foton, diskutera stickfasthet, garnval eller färger?
Allt är välkommet så länge dina inlägg handlar om sockan Rosenöga eller därtill tillhörande ämne.
Under rubriken “så fungerar forumet” hittar du lite hjälpande instruktioner – klicka här
Vill du prova dig fram finns ett forum som heter Forumteknik – gå in på testforum. Där går det testa att lägga in inlägg för att lära sig hur forumet fungerar 🙂
Ett par ord från Anna @yarnesty Friberg:
Nu har augusti månads sockmönster kommit ut!
När jag som sockdesigner skapade mönstret såg jag först garnet hos Moods of Colors. De vackra nyanserna i garnet, den livfulla spräckligheten, de spännande kontrasterna i de gula, rosa och bruna färgerna. Allt detta fångade mig och satte min kreativa hjärna i arbete. Eftersom garnet heter just chocolate kisses så kunde jag helt enkelt inte motstå att göra små spräckliga chokladgodisar i rosa, gult och brunt garnet till ära.
Om ni vill köpa garn från Moods of Colors till sockorna, kom ihåg att det finns en kod i mönstret som gör att ni får en liten bonushärva med ert köp.
Jag tyckte sockorna var härliga att sticka och det var nästan lite beroendeframkallande. Mönsterrapporten innehåller inte så många varv och det blev som att jag bara vill sticka en mönsterupprepning till! Hoppas att ni också uppskattar sockstickningen!
Visa gärna bilder här och på Instagram. Det vore fantastiskt att se era skapelser!