KAL i sockklubben juli 2022

Etiketter: 

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      NKS-admin
      Keymaster

Här KAL:ar vi månadens sockmönster för juli 2022 – Mysteriestickning Rosenöga  av designern Anna Friberg @Yarnesty på Instagram
      Här samlas vi som vill sticka sockan tillsammans, vi hoppas du vill vara med!

Hur fungerar det?
      Ställ frågor i gruppen om du har svårt att förstå mönstret, vi hoppas alla i gruppen vill hjälpa till att svara på frågor!
      Inspirera andra med dina foton, diskutera stickfasthet, garnval eller färger?
      Allt är välkommet så länge dina inlägg handlar om sockan Rosenöga eller därtill tillhörande ämne.

Under rubriken “så fungerar forumet” hittar du lite hjälpande instruktioner – klicka här

Vill du prova dig fram finns ett forum som heter Forumteknik – gå in på testforum. Där går det testa att lägga in inlägg för att lära sig hur forumet fungerar 🙂

yarnesty
      Deltagare

Här kommer lite info om mysteriestickningen från mig, Yarnesty (Anna Friberg)

Under Juli kommer månadens mönster i Sockklubben att vara en mysteriesticking. Jag hoppas att ni kommer att uppskatta stickningen! Sommaren är verkligen en perfekt tid för att sticka sockor. Små projekt som inte blir för varmt i knäet och som är lätta att ha med i väskan när man är på språng eller på väg till stranden.

Rekommenderat garn är enfärgat Opalgarn eller Limmo-designs handfärgade sockgarn. Men det går bra att använda vilket annat hållbart sockgarn man själv önskar som har en sträcklängd på c:a 400meter/100g.
      För bottenfärgen rekommenderar jag att välja ett enfärgat eller semisolid garn. För mönsterfärgen kan man välja en lite vildare färg som passar ihop med bottenfärgen.

Datumen för respektive ledtråd är följande.

Del 1: 1/7 – 2022
      Del 2: 3/7 – 2022
      Del 3: 10/7 – 2022
      Del 4: 17/7 -2022
      Del 5: 24/7 – 2022

Har ni några funderingar som ni vill ha svar på innan vi startar?
      mvh AnnaF

Liselotte Sandgren
      Deltagare

Tack för supertydligt mönster 🌞
      Tyvärr hjälper inte det om man glömmer räkna varv…
      På hällappsvarv 6 och vidare- ska det vara 18 öglor på var sida (strl C) eller 9 på var sida?
      Hur många blir kvar i mitten?

Anna Mühlenbock
      Deltagare

Uppdatering:

Äsch, nu hittade jag var det står att man ska byta till MF. Läste lite för snabbt bara 🙂

Hej,

Ska övergången till foten stickas med MF eller BF? Efter de varven står det att man ska ta av MF men jag ser inte att man ska ha använt MF innan?

// Anna
      @ugglan_och_hedda

yarnesty
      Deltagare

Hej Anna!
      Var det något som skulle behöva förtydligas?
      Jag är ute och far, och har inte mönstret framför mig 🤗

kram AnnaF

Anna Mühlenbock
        Deltagare

Nej, det var bara jag som läste lite för snabbt och missade var man skulle byta till MF.

// Anna

Visar 4 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Om du inte har ett konto kan du registrera ett under Forum -> Mitt konto i menyn.