KAL i sockklubben juni 2022

• Detta ämne har 9 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 3 månader sedan av Familjen Åsenklint.
Visar 7 svarstrådar
  • Författare
      NKS-admin
      Keymaster

Här KAL:ar vi månadens sockmönster för juni 2022 – sockan Sandvåg av designern Anna Friberg @Yarnesty på Instagram
      Här samlas vi som vill sticka sockan tillsammans, vi hoppas du vill vara med!

Hur fungerar det?
      Ställ frågor i gruppen om du har svårt att förstå mönstret, vi hoppas alla i gruppen vill hjälpa till att svara på frågor!
      Inspirera andra med dina foton, diskutera stickfasthet, garnval eller färger?
      Allt är välkommet så länge dina inlägg handlar om sockan Sandvåg eller därtill tillhörande ämne.

Under rubriken “så fungerar forumet” hittar du lite hjälpande instruktioner – klicka här

Vill du prova dig fram finns ett forum som heter Forumteknik – gå in på testforum. Där går det testa att lägga in inlägg för att lära sig hur forumet fungerar 🙂

lisbeth_wett
      Deltagare

Då är jag igång med juni månadssocka sandvåg.

lisbeth_wett
      Deltagare

Är det bara jag som stickar här?

Ingen aktivitet?

yarnesty
        Deltagare

Hej Lisbeth, Så fint garn du har valt! Förlåt att jag inte svarat förrän nu!
        mvh AnnaF

Annika Pettersson
      Deltagare

Det går framåt så sakta. Flyter på mycket lättare efter jag kom på hur jag flyttar maskan utan hjälpsticka.

yarnesty
        Deltagare

Det blir jättefint Annika!
        Jo, det är lite smidigare att slippa flätsticka, men lite bökigare att beskriva. Därför skriver jag ofta instruktionerna med flätsticka 😉
        /mvh AnnaF

yarnesty
      Deltagare

Är det någon mer som är på gång att sticka juni-sockan? Det vore roligt att höra vilket garn ni valt!

När jag designade sockorna kunde jag inte välja vilket garn jag skulle sticka i, så jag stickade en i Opal 4tr (den karamell-färgade) och en i Limmos handfärgade sockgarn i färgen curry. Jag gillar verkligen de två färgerna tillsammans. 

Birgitta Hellström
      Deltagare

Nu har jag stickat klar skaftet 66 varv. Stickar storlek D = 72 maskor nu ska jag öka 2 m till 74. Anna var på förberedelsevarvet är det lämpligt? På var sida om lappen för att inte störa mönstret på foten.  Hittills har det varit en rolig stickning som vill ha uppmärksamhet.

/ Birgitta

Birgitta Hellström
      Deltagare

Vad bra det är att LÄSA även nästa del av mönstret. Där står det tydligt hur det ska göras.
      Fort och Fel av mig ☺️😙

Familjen Åsenklint
      Deltagare

Hej på er! Jag tänker lägga upp i garnet bambu raggi och mina kommer bli vita sommarsockor.

Visar 7 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Om du inte har ett konto kan du registrera ett under Forum -> Mitt konto i menyn.